Hra je určena osobám starším 15 let, v každém týmu však musí být alespoň jeden hráč starší 18 let.
Účast ve hře Do půlnoci je na vlastní nebezpečí.
Trasa hry je tvořena stanovišti, na kterých jsou ukryty zprávy nebo předměty (dále jen zprávy).
Cílem hry je projít na základě vyřešených zpráv ve správném pořadí všemi stanovišti až do cílového stanoviště. Tým, který absolvuje hru v nejkratším čase, se stává vítězným týmem.
Do hry se mohou přihlásit 2 - 3 členné týmy. Psi se mohou hry účastnit a nezvyšují počet členů týmu.
Hry Do půlnoci se účastní neomezený počet týmů.
Každý tým zaplatí účastnický poplatek 150,- Kč.
Všechny týmy budou startovat zároveň.
Během hry může tým dostat na registrovaný mobil informaci od organizátorů.
Tým se může v kterémkoliv místě hry rozdělit.
Do cíle musí dorazit všichni členové týmu.
Objeví-li se ve hře nečekaný organizační problém - např. na stanovišti chybí zprávy - oznamte to telefonicky organizátorům.
Hra bude vyhodnocena na internetových stránkách http://dopulnoci.xf.cz.
Hra se koná za každého počasí!
Nutné vybavení
Pro zdárné dokončení hry budete potřebovat tuto mapu: 463 SHOCART Slovácko, Chřiby 1:40000 - rok vydání 2011. Jakákoliv jiná mapa může způsobit nepřekonatelné problémy. :)
Létající talíř (frisbee).
Trasa, stanoviště, zprávy
Hra se bude odehrávat v Uherském Hradišti a jeho okolí.
Celkový počet stanovišť není znám, není jich však víc než 15.
Zprávy obsahují šifry, schémata, nákresy, nápovědy a další informace, které vždy vedou k dalšímu stanovišti.
Ve zprávách je použita anglická abeceda o 26 písmenech (A=1, ..., Z=26), pokud není uvedeno jinak nebo z podstaty šifry neplyne něco jiného. Pokud budete z principu kódování nuceni jedno písmeno vypustit, jedná se o písmeno "Q".
Zprávy na stanovištích jsou označeny logem "Do půlnoci" a pořadovým číslem zprávy.
Zprávy jsou na stanovištích ukryty maximálně do vzdálenosti 5 m od předpokládaného místa jejich uložení, některá stanoviště mohou být navíc opatřena reflexní páskou.. Neměl by být problém s jejich nalezením.
Není-li uvedeno jinak, připadá na každý tým jedna kopie zprávy. Brát více než jednu kopii zprávy je přísně zakázáno. Pokud je na stanovišti poslední kopie zprávy, tým si ji opíše, nechá na místě a kontaktuje organizátory.
Pokud se ve zprávě vyskytuje informace psaná kursivou, pak její text neobsahuje šifru.
Informace mohou v některých případech podávat i osoby na stanovištích.
Použití GPS či jiných elektronických hraček je povoleno.
Omezení a zákazy
Nalezne-li tým náhodou stanoviště s pořadovým číslem vyšším, než které právě hledá, nesmí si vzít zprávu. Musí nejprve najít předchozí stanoviště a vyřešit příslušnou zprávu/zprávy.
DŮLEŽITÉ! Při vybírání zprávy na stanovišti dávejte pozor, ať vás nevidí někdo nezasvěcený, kdo by po vašem odchodu mohl stanoviště zničit, a ohrozit tak celou hru!
Pokud je to možné, tým neluští zprávu v blízkosti stanoviště, aby neupozornil na stanoviště soupeřící týmy nebo nezúčastněné osoby. Doporučená vzdálenost: min. 50 m.
Během hry je zakázáno jít záměrně v závěsu za jiným týmem (nebo týmy) s cílem nechat se vést na další stanoviště.
K přesunům během hry je možné použít pouze vlastního těla a městské hromadné dopravy. Není-li v samotné hře uvedeno jinak, jsou ostatní druhy transportu zakázány (např. autostop, taxi, kolo, kolečkové brusle, vlak).
Tým může využít informace od osob, které nejsou registrovanými členy týmu (tzv. "přítel na telefonu", případně informace od náhodných kolemjdoucích). Tyto informace však mohou být pouze věcné povahy - tím rozumějte encyklopedické vědomosti, které mohou být potřebné pro vyřešení zprávy. Zapojovat osoby, které nejsou registrovanými členy týmu, do principielního řešení zprávy, je zakázáno.
Jakákoliv mezitýmová spolupráce při řešení zpráv je zakázána.
Je zakázáno v průběhu hry vytvářet nová složení týmů. Tím se rozumí situace, kdy se z rozpadlých týmů vytvoří tým nový apod.
Hráči dodržují pravidla bezpečnosti, předcházejí riziku zranění.
Není-li výslovně uvedeno jinak, je zakázáno vstupovat do oplocených nebo jinak uzavřených soukromých prostor.